Guide: sådan bliver du rigtig god til at lave Pull-ups

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Har du set dem der bare lige tager 50 pull-ups i streg? Det ser ret sejt ud, ikke?  Udover at det er mega sejt at tage pull-ups, så bliver man også rigtig stærk af det. Dog kan det være rigtig svært at komme i gang. Når man hænger der i baren, kan det virke som en nærmest umulig opgave at trække sig selv helt derop.

Er du en af dem der hænger der og synes, det virker fuldkommen umuligt? Så læs med her.

Step 1

Når du skal lære at lave pulls-up for første gang, så vil det være rigtig svært at trække dig selv helt op over baren. Her kan det være en rigtig god start at lave det, man kalder negative. Det betyder, at du hopper op, så du har hovedet over baren og sænker din krop så langsomt som muligt ned igen. På den måde vender du din krop til at holde din vægt på en mere stille og rolig måde.

Det er også en rigtig god ide at lave lidt hver dag. Det gør du nemt, hvis du køber din egen pull-up bar, som du kan læse mere om her: https://pull-up-bar.dk/

Step 2

Når du har lavet mange negative pull-ups og er blevet god til dem. Så er det tid til at anskaffe dig en træningselastik. Den sætter du fast på baren og stikker så fødderne i den. Den skal ikke være for stram, da den så vil give dig alt for meget hjælp den skal kun lige akkurat hjælpe dig nok, til at du kan få hovedet op over baren.

Step 3

Når du er blevet rigtig god til at lave pull-ups. Så kan du gøre det endnu svære for dig selv ved at bruge en vægtvest. Læs mere om vægtveste på https://vaegtvest.dk/. Vender du først din krop til at lave pull-ups med vægtvest, så vil du nærmest flyve op over baren, når du laver dem uden.