Sådan kommer du i gang med at motionere

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Hvad end du er ung eller gammel, så ved du stensikkert, at det er en god idé at spise varieret og at motionere dagligt. Spiser man hverken ordentligt, og får man heller ikke motioneret nok, vil man hurtigt kunne mærke det på kroppen og på humøret. Motion er nemlig sundt for kroppen og for sindet, mens den varierede kost kan sikre, at man får de nødvendige vitaminer. Som dansker kan det dog være svært at få motion tilpasset ens skema, men det kan være en god idé at gøre alligevel – blot et par gange om ugen i hvert fald. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i gang med at motionere, så kan du få gode råd til netop det her.

Start stille og roligt ud

Det kan lyde mærkeligt, men det er vigtigt, at man starter stille ud, når man skal få en motionsvane op og køre. Presser man for hårdt på til at starte med, vil risikoen for skader blive forhøjet, mens man samtidigt også hurtigt kan miste motivationen, hvis man ikke hurtigt ser eller mærker resultater. Har du før dyrket meget motion, kan du med fordel klø lidt hårdere på end ellers, men det er vigtigt, at du hele tiden mærker efter. Selvom det er vigtigt, at man presser sig selv, skal det ikke være for meget til at starte med.

Investér i nyt udstyr og få motivationen op fra start

Har du før haft en god motionsvane, og har du derfor udstyr og tøj fra din gamle vane, så kan man have en tendens til blot at bruge det. Dog kan det være en fordel at investere i nyt, da man derved kan få mere motivation, men så man også har et bedre udgangspunkt. Se et stort udvalg af cykeludstyr her hvis det er cykling, du kaster dig ud i.