Spis kylling ofte

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

En af de fødevarer, som typisk er en del af en sund kost er kylling. Kylling har nemlig et højt indhold af protein, som spiller en vigtig rolle, når man skal opbygge muskelmasse. Dernæst er kylling et magert kødprotein, da der ikke er ret meget fedt i. Det betyder også, at der er forholdsvis få kalorier i pr. 100 gram. Kylling er også både rig på vitaminer og mineraler. Der er vigtige B-vitaminer samt D- og A-vitamin i kylling, som alle er gode for dig og din krop. Dernæst er kylling godt for din maven. På grund af proteiner, vitaminer, mineraler og lavt fedtindhold bidrager kylling til en sund mave, som er godt for dit velvære.

Spis kylling i forskellige retter

Du kan heldigvis lave kylling på mange forskellige måder. Du kan blandt andet putte kylling i ovnen, på panden, koge det og lave til suppe og meget andet. En af de måder, som virkelig er en lækker måde at få kylling på, er ved at komme det i ovnen. Her kan du skære brystfileterne over på langs og komme en smule mozzarella ost ind i, som så vil smelte i ovnen. Herefter kan du komme pesto på. Pesto er noget af det, som er genialt sammen med kylling. Det gælder stort set uanset hvordan du tilbereder din kylling.

Hvilken pesto?

Der findes mange forskellige former for pesto. De mest udbredte er grøn og rød pesto i forskellige former. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du køber pesto i dit lokale supermarked, så er det ofte fyldt med ingredienser, som ikke hører til i en pesto for at gøre det billigere at producere. Hvis du skal have en ordentlig pesto med lækre ingredienser, så skal du have den originale pesto fra Ligurien. Denne er utrolig god sammen med kylling. Du kan købe den berømte pesto her.