Sund jul

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle links er derfor betalte links.

Er julen også den tid på året for dig, hvor det er sværest at tage de sunde valg? Det er det for mange. Der er dog flere forskellige muligheder for at få en sundere jul uden du går glip af alt det lækre julemad og godter. Det handler blot om at træffe sine valg bevidst og have besluttet sig for, hvad man vil.

Hygge med julesweater og julebag

Selvom du ønsker en lidt sundere jul, så skal du selvfølgelig ikke gå ned på hyggen. Derfor kan du sagtens være med til julebag i den hjemmestrikkede julesweater. Hvis du ikke er en af de heldige, som lige har en i familien, der kan strikke en julesweater, så kan du finde en julesweater til damer her. Når I har bagt de lækre julekager, skal du til gengæld holde lidt igen. Selvfølgelig kan du sagtens spise nogle julekager, men det hele handler altid om mængden. Sørg for ikke at gå amok i dem, men tag nogle få og nyd dem.

Sundere julemad

I julen er der både fed mad på selve juleaften, men også til adskillige julefrokoster. Du kan dog opveje noget af den fede mad med en lækker salat, som også er god som tilbehør. Det kan være en julesalat med rødkål, appelsiner, valnødder osv. Det kan nemlig give noget mæthed, som først og fremmest er lidt sundere for din krop. Derudover betyder den mæthed at du kan spise mindre af den fede mad. Du skal altså ikke helt undlade den fede julemad. Det handler blot om mængderne igen. Sørg for at spis mindre.

Ofte har man i julen også en tendens til at overspise. Altså spise meget mere end man plejer og end man har brug for. Du skal derfor mærke efter i maven om du virkelig er sulten eller om det blot er dine øjne, som er sultne. På den måde får du en sundere jul.